Ciproxine en sport

Ciproxine en sport, intensieve cardiosporten zoals BodyCombat en BodyAttack (dus geen darts, biljart of kaarten :)), zijn niet de goede maatjes. Hiervoor zijn verschillende redenen. Ten eerste verzwakt het antibioticum de pezen en vooral de achillespees. Dus als je reeds last hebt van je achillespees bestaat er een reƫel risico dat deze spontaan ontsteekt en zelfs bij sporten gaat scheuren.

Het tweede zeer leuke neveneffect van antibiotica is dat ze niet alleen de infectie bestrijdt, maar ook nog eens je goede cellen plaagt waardoor je conditie zo goed wordt als die van een schildpad die net een marathon heeft gelopen achter een oude, roeterende diesel. Dat heb ik woensdagavond in de BodyCombat aan den lijve mogen ondervinden al na de eerste cardio. There is no turning back, maar ik moest even mijn back turnen om onder de zuurstoftent te kruipen en de hartslag terug een beetje te laten dalen. En dan ga ik nog maar zwijgen van what’s hurts the most .... de downward punches doen niet op het gezicht van je tegenstrever, maar ... op het puntje van je eigen tong : )

Enige voordeel dat deze antibiotica geeft is het feit dat het je immuun maakt voor een aanval met Antrax. So come on Al Quida show me your balls.

Een ander voordeel is dat je zonder een hartslagmeter te dragen perfect weet dat je hart klopt en hoe. En nee het is dan niet omdat er mooie vrouwen (meervoud anders kom ik waarschijnlijk in de problemen) in de buurt zijn.

Piet zou zeggen wa hemme we vandaag gheleerd ?

Ten heerste: Dat ik misschien maar beter eens kan luisteren naar mijne dokteur
Ten twheede: Dat we het nog twee weken rustig aan moeten doen
Ten dherde: dat het dan nog eens twee tot drie weken duurt eer de conditie van die schildpad weg is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten